سئو سایت پزشکی

‌‌در سال گذشته، نزدیک به 70 درصد از همه بیماران برای جستجوی اطلاعات و خدمات پزشکی از طریق فضای مجازی و گوگل اقدام کردند. بسیار مهم است که وب سایت پزشکی شما برای خدمات اصلی و کلمات کلیدی خود نسبت به رقبایتان رتبه بالاتری داشته باشید. اینجاست که خدمات سئو سایت پزشکی که بیشتر به عنوان استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو شناخته می‌شود، مهم می‌شود.

خدمات سئو و بهینه سازی وب‌سایت پزشکی

سئو چگونه بیماران شما را افزایش می‌دهد و درمان‌ها یا خدمات شما را به جستجوگران نشان می‌دهد؟ تصور کنید که یک بیمار بتواند «بهترین متخصص قلب و عروق» را در شهر شما تایپ کند و در اولین نتیجه جستجو، مطب شما را پیدا کند. این تاثیر زیادی روی درآمد شما خواهد داشت.

سئو پزشکی (Medical SEO) شامل فرآیند بهبود رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل برای کلمات کلیدی هدفمند و مهم به صورت ارگانیک (بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات) است.
به عبارت دیگر، سئو برای خدمات پزشکی به معنای تعیین یک استراتژی SEO است که باعث می‌شود وب سایت پزشکی شما و صفحات آن در رتبه‌بندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی که بیماران بالقوه در جستجوی آن هستند، در نتایج بالا نشان داده شوند.

هر بار که کاربری یک جستجوی دسکتاپ یا موبایل را در یک موتور جستجو مانند گوگل انجام می‌دهد، این موتور جستجو از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که بر اساس کلمات کلیدی که در کادر جستجو تایپ شده‌اند، تصمیم می‌گیرد کدام وب‌سایت را ابتدا نشان دهد. سئوی پزشکی امروزه نه تنها کلمات کلیدی، بلکه اعتبار آنلاین، کیفیت محتوا، فعالیت شبکه‌های اجتماعی، بک لینک‌ها و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد.

از آنجایی که الگوریتم‌های جستجو هوشمندتر شده‌اند و رقابت وب‌سایت‌های پزشکی افزایش یافته است، داشتن یک استراتژی جامع سئو پزشکی ضروری است.

به طور خلاصه می‌توانیم اثرات سئو پزشکی را به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • افزایش ترافیک وب سایت
  • رتبه بندی بالاتر کلمات کلیدی
  • جذب بیماران جدید به صورت ارگانیک
  • افزایش ویزیت و قرار ملاقات‌های ماهانه
  • رشد و تقویت برندینگ پزشکی
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات پولی
  • افزایش اعتماد مراجعه کنندگان فعلی
  • ردیابی و بهینه سازی ماهانه

نمونه کارهای سئو

مشخصات و قیمت پلن‌های سئو پزشکی

مشاوره تلفنی خدمات و هزینه سئو

فرایند اجرا سئو پزشکی

مرحله اول

بررسی اولیه وب‌سایت

اولین کاری که کارشناسان سئو پزشکی ما انجام می‌دهند بررسی جامع وب‌سایت شما از نظر تکنیکال است. این به ما کمک می‌کند تا وضعیت سئوی فعلی وب‌سایت را ارزیابی کرده و برای اقدامات بعدی به درستی آماده شویم. برخی از این ارزیابی‌های اولیه شامل بررسی امتیاز کلی سلامت وب‌سایت، گزارش امنیت، ساختارهای سئو در صفحات، تجزیه و تحلیل محتوای صفحات، تجزیه و تحلیل رقبا، بررسی پیوند داخلی و سرعت سایت می‌شود. 

مرحله دوم

سئوی داخلی و محلی

سئوی داخلی وب سایت پزشکی، تجربه کاربری و طراحی وب سایت عناصر حیاتی برای بهینه‌سازی موثر موتورهای جستجو هستند. بدون ساختار صحیح سئوی وب‌سایت پزشکی، همه استراتژی‌های دیگر برای تأثیرگذاری رتبه بندی سایت شما با مشکل مواجه خواهد شد. برخی از اقداماتی که در این مرحله انجام می‌دهیم شامل اصلاح ساختار صفحه وب سایت، بهینه سازی سرعت صفحه، تحقیق کلمات کلیدی، تحقیق در مورد رقبا، تحلیل محتوا، اصلاح تگ‌های عنوان، تگ‌های H، توضیحات متا و ردیابی کلمات کلیدی

مرحله سوم

بازایابی محتوا و بک لینک سازی

مهم‌ترین مرحله سئو، بخش بازاریابی اصولی و مناسب محتوا اسست. داشتن محتوای مرتبط و با کیفیت در وب‌سایت شما نه تنها به بیماران بالقوه و فعلی نشان می‌دهد که حوزه خود را می‌شناسید و در زمینه‌هایی که برای آنها مهم است تخصص دارید، بلکه به گوگل نیز نشان می‌دهد که در حوزه خود یک مرجع هستید. این قضیه به سایت شما کمک می‌کند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. انتشار منظم محتوای تازه در وب سایت خود در قالب بلاگ همچنین به شما اطلاعاتی برای به اشتراک گذاشتن در رسانه‌های اجتماعی می‌دهد. همچنین بازاریابی محتوای پزشکی، رتبه سئوی محلی شما را افزایش می‌دهد. برخی از اقدامات این مرحله شامل تولید محتوای پزشکی، تعیین استراتژی توزیع محتوا، ردیابی و تجزیه و تحلیل محتوا، افزایش زمان حضور در صفحه، تولید بک لینک‌های جدید ارگانیک و وبلاگ نویسی مهمان است. 

رشد کسب و کارهای پزشکی با سئو

مشتری راضی

%

میانگین افزایش ترافیک سایت

%

میانگین افزایش درآمد

سوالات متداول

تفاوت قیمت سئو در حوزه‌های مختلف به چه دلیل است؟

‌رقابت، رقابت و رقابت!

بزرگترین چالشی که در سئو مواجه هستیم؛ میزان فعالیت و مهارت رقبای شما در اجرای تکنیک‌های سئو پزشکی و همچنین میزان تبلیغات آنلاین آن‌ها است. در حوزه‌های پرچالش و رقبای قدرتمند، قیمت و هزینه‌های سئو به میزان درجه سختی کلمات تفاوت خواهد کرد.

طراحی وب‌سایت در سئو پزشکی چقدر تاثیرگذار است؟
خیلی مهم! طراحی سایت پزشکی بر اساس اصول مورد نیاز برای سئو پزشکی بسیار حیاتی است! هر چقدر بودجه صرف فعالیت‌های سئو کنید ولی وب سایت شما چارچوب‌های مورد نیاز سئو را نداشته باشد؛ به نتیجه‌ی دلخواه خود در دراز مدت نخواهید رسید. طراحی و ساخت وب سایت پزشکی پایه و اساس سئو است. سرعت پایین لود شدن صفحات، انتخاب درست url صفحات، مقدار محتوای هر صفحه، طراحی صفحات درباره ما و تماس با ما و بسیاری نکات دیگر در طراحی وب سایت پزشکان و مراکز باید رعایت شود.
سئو پزشکی با سئو حوزه‌های دیگر چه تفاوتی دارد؟

به طور کلی استراتژی‌های مارکتینگ پزشکی و به خصوص دیجیتال مارکتینگ پزشکی نیاز به ارتباط نزدیک متخصصان حوزه مارکتینگ با حوزه پزشکی و سلامت و درک درست آن‌ها از این فضا دارد. همچنین با توجه به حساسیت‌های مطالب پزشکی، گوگل سخت‌گیری‌های بیشتری بر روی وبسایت‌های پزشکی و سلامت نسبت به دیگر حوزه‌ها اعمال می‌کند. بنابرین به طور جدی باید با قوانین فعالیت و انتشار مطالب را در این حوزه آشنایی داشته تا شامل مجازات نشوید.
نکات تخصصی دیگری هم برای سئو سایت پزشکی باید در نظر گرفت. به همین دلایل همانند تولید محتوای تخصصی پزشکی، نیاز به متخصصان سئو با تجربه در حوزه سلامت و درمانی می‌باشد.

چقدر طول می‌کشد تا در نتایج جستجو به رتبه‌های بالا برسیم؟

سئوی پزشکی موثر واقعا یک استراتژی بهینه سازی بی‌پایان است. ما می‌شنویم که بسیاری از مشتریان جدید ما می‌گویند که انتظار دارند شش ماه یا حتی یک سال صبر کنند تا نتایج کار سئوی خود را ببینند، اما این درست نیست!

ما شاهد بوده‌ایم که مشتریان بی‌شماری نتایج سریعی را تجربه می‌کنند – در کمتر از 60 روز – نتایجی مانند پرش از چندین رتبه در نتایج جستجو، مشاهده افزایش شدید ترافیک وب‌سایت، داشتن تعداد زیادی از افراد جدید که با شماره تلفن شما تماس می‌گیرند و موارد دیگر. 

ما به مشتریان خود می‌گوییم که به طور کلی، 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا تاثیر کامل تمام کارهای ما را ببینید. زمانی که این اتفاق افتاد، سئو به گسترش و نگهداری و بهبود ارتقا می‌یابد. کمی صبر در مورد سئو کمک زیادی می‌کند و مزایای نهایی، ارزش صبر کردن را دارد!

زمان کافی برای تولید محتوا ندارم. آیا شما این کار را انجام می‌دهید؟

بله حتماً. کپی رایترهای ما تجربه زیادی در نوشتن مطالب پزشکی منطبق بر اصول سئو دارند. همچنین ما در تهیه‌ی مطالب از مشاوران متخصص در حوزه پزشکی برای اعتبار سنجی و صحت درستی مقالات استفاده می‌کنیم و قبل از انتشار محتوا تایید شما را خواهیم گرفت.

آیا باید نگران رتبه‌بندی در موتورهای جستجوی غیر از گوگل باشم؟
اگرچه برخی از افراد هنوز از موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ استفاده می‌کنند، اما بیش از ۹۵ درصد جستجوها در گوگل است. استراتژی‌های سئوی ما به شما کمک می‌کند در همه موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، اما ما در درجه اول بر روی گوگل تمرکز می‌کنیم زیرا اکثریت قریب به اتفاق جستجوهای اینترنتی در آنجا انجام می شود.